Dr Shafiei Farid

ortopéd sebész, főorvos

Csípő izület nem műtéti kezelése

Konzervatív kezelések

Az ízületi fájdalmak kezelését legtöbbször konzervatív (nem sebészeti) módszerekkel kezdjük. Ide tartozik

• a problémás ízület pihentetése, jegelése,
  • fizioterápiás kezelése vagy
  • a nem-szteroid gyulladáscsökkentők használata.

Szteroid tartalmú injekciók

Amennyiben ezek nem bizonyulnak elegendőnek, az ízületbe adható szteroid tartalmú injekció (Diprophos, Kenalog, stb.), mely a gyulladást csökkenti, ezáltal a fájdalom enyhül, de használata csak alkalomszerűen javasolt, mivel a befecskendezett anyag mellékhatásaival is számolni kell: a szteroid negatívan befolyásolja az immunrendszer működését, valamint átmenetileg megemeli a vércukorszintet, ezért a cukorbetegek szteroid injekcióval való kezelése során különösen körültekintően kell eljárni.

Chondroprotectív (porcképző) injekciók

A szteroid tartalmú injekciók esetleges káros mellékhatásaival szemben a chondroprotectív injekciók fő alkotóeleme a porcokban természetesen jelen lévő anyag, a hyaluronsav, ezáltal használatuk során sokkal kevesebb mellékhatással kell számolnunk. Ezek az injekciók az évek során elkopott ízületekbe visszapótolják a bennük eredetileg természetesen jelen lévő hyaluronsavat, mely az ízületek „kenőanyaga”, a jó mozgásukért felelős. Az injekciós kúra után az ízület mozgásai javulnak, a gyulladás és a fájdalmak csökkennek, valamint a kopás ütemének lelassulása tapasztalható. Leginkább azoknak ajánlott, akik térd- és csípőízületi kopásban szenvednek, és nem reagáltak más konzervatív kezelésre.

Ma már számos gyógyszergyártó cég dobott piacra ilyen terméket, ezek minősége és ára eltérő lehet, de mindegyikről jók a tapasztalatok, a visszajelzések pozitívak.

PRP (Platelet Rich Plasma)

A vérlemezkékben gazdag vérszérum (PRP) alkalmas enyhe és közepesen előrehaladott ízületi kopás kezelésére.

A PRP kezelés során a betegtől vért veszünk, majd egy erre kifejlesztett eszköz segítségével, centrifugálással kinyerjük a vérplazmát, ami több különböző, ún. növekedési faktort és más citokineket tartalmaz nagy mennyiségben, melyek serkentik a szövetek regenerációját. Nagy előnye, hogy mivel nem gyógyszerről, hanem a páciens saját véréről van szó, nem kell mellékhatásokkal számolni

Lipogems eljárás

A Lipogems eljárás egy egyszer használatos, zárt rendszerű, az FDA (Food and Drug Administration – USA) által is engedélyezett eszköz a zsírszövet feldolgozására és azonnali injektálására.

A Lipogems kezelés forradalmian új módja az eltávolított zsírszövet felhasználásának, megőrizve annak teljes, regeneratív tulajdonságokkal rendelkező mikrokörnyezetét.